top of page
  • הילה בוסקילה

כמוני כמוך



בוקר יום שישי, ועל סט הצילומים ארבע נשים שכל אחת מהן מביאה סיפור משלה: התחלה של היריון, סיום קשר משמעותי, פרידה מאהוב והתחלה חדשה. כל כך הרבה קווי דמיון ביניהן וכל כך הרבה שוני. במקצועי כעובדת סוציאלית וכסטייליסטית טיפולית אני עוסקת רבות בקשר הרגשי של הבגדים לחיינו וביכולת להשתמש בבגדים ככלי לשינוי. המפגש הנוכחי היה בשבילי אמצעי להדגיש פעם נוספת את הכוח הנשי-קבוצתי.

ארבע הנשים מעלות בפניי חששות שמבטאים משהו עמוק ואמיתי. האם הצילומים ייצאו טוב ויחמיאו? האם האיפור לא יהיה מוגזם מדי? האם הגזרות והצבעים יבטאו את מי שהן? ואני מרגישה שבאחריותי לאפשר להן להרגיש בנוח עם גופן ולהתקרב אליו עוד קצת. לחזור להיות כילדות שמשחקות בבגדים ובצבעים בלי פחד, להשתחרר וליהנות. אז, רק אז, נוכל להעביר הלאה את רגעי האהבה וההשלמה שנרקמים במפגש הזה.


עניין של זוויות

הדס לוזון (33), אימא לחמישה ומורה במקצועה, קמה בבוקר יום הצילומים עם חוסר ודאות מוחלט איך היא תיראה לאחר האיפור והתאמת הבגדים. גלי תורג׳מן

)35), אימא לשניים ומנהלת תוכנית דיור, מצאה את עצמה מתמודדת עם הקושי שבעמידה מול המצלמה. אודליה חדד (34), אימא לחמישה, רכזת גרעין שדות נגב, הגיעה לצילומים מלאה בחששות מהיום שצפוי לה. הדר חדד (44), אימא לארבעה, סטייליסטית ומורה למשחקי חשיבה, הצטרפה לצילומים ברגע האחרון וראתה בהפקה אתגר מעניין.

אחרי סיום הצילומים אנחנו מוצאות פינה לשבת ומסכמות את החוויה שעברנו. אנחנו מדברות על האווירה הטובה ששררה למרות החום הכבד, ואיך כל אחת מאיתנו הרגישה יפה ומיוחדת כאילו לצילומים יש כוח ריפוי. אני יושבת ביניהן ונפעמת מהיכולת הנשית לחולל שינוי. לקחת יום חולין ולקדש אותו באנרגיה טובה, בחברות ובשמחה.


עבודת המידות

ודש אלול מזמן לנו לעשות חשבון נפש ולבקש סליחה. אבל עם יד על הלב, האם יוצא לנו לבקש סליחה מעצמנו? לעשות חשבון נפש אמיתי איך כל אחת מאיתנו מתייחסת לעצמה ומדברת על עצמה בדיבור אגבי עם חברות? תקצר היריעה מלהכיל את אוסף ההלקאות העצמיות ואת הדברים הקשים שלא היינו אומרים לאיש מלבדנו. לכן חשוב שנכניס לחיינו חמלה עצמית ונרגיש שאנחנו אנושיות. החמלה העצמית אינה מולדת ועלינו לרכוש אותה, לתרגל אותה ולפתח אותה בנו ובילדינו כמו כל מידה אחרת.

כשאת מתחילה להלקות את עצמך, עצרי ודמייני מה היית אומרת לחברתך אם היא הייתה מתלוננת על חלק זה או אחר בגופה, ופשוט אמרי את אותם הדברים לעצמך. הכירי את היתרונות והחסרונות שבגופך וקבלי אותם בחמלה מלאה, כמכלול שלם וכבריאה ייחודית.


איך שגלגל מסתובב לו

עמים רבות אנחנו רוצות לצאת מאזור הנוחות שלנו, לגוון ולהכניס צבע חדש לארון הבגדים ולאקססוריז שאנחנו לובשות. אבל איך נדע שהשילובים שנבחר אכן מתאימים ומחמיאים, ואיך נימנע ממראה צעקני וחסר חן?

גלגל הצבעים, שמציע שלוש דרכים לבחירת ההתאמה הנכונה, הוא הפתרון המושלם שיפריך את כל החששות ויעזור לנו לעשות שילובי צבעים ראויים ונכונים.


שילוב צבעים מונוכרומטי

עצם מדובר על בחירה של אותו צבע בסיס שיופיע בכמה גוונים. בהפקה הנוכחית השתמשתי בשילובים מונוכרומטיים כשבחרתי שמלה ומטפחת ששתיהן בגוני הוורוד והבורדו.


שילוב אנלוגי

ל מה שעלינו לעשות כדי לבדוק את ההתאמה האנלוגית הוא לראות מהו הצבע השכן של הצבע המרכזי שבחרנו ללבוש. הצבע שיופיע בגלגל הצבעים מימינו או משמאלו של צבע הפריט שבחרנו, הוא צבע שאפשר להכניס בבטחה למראה הכללי.


שילוב ניגודים

בעיניי זו הדרך המרעננת והמיוחדת ביותר להתאמת הצבעים. הצבעים שמוגדרים כמנוגדים הם צהוב וסגול, אדום וירוק ועוד – צבעים שממוקמים בדיוק זה מול זה בגלגל הצבעים. השילוב יכול לבוא לידי ביטוי בעגילים בעלי צבע מנוגד, בתיק, בכיסוי הראש ועוד. הכי כיף לשחק עם הצבעים ולהתנסות.



קרדיטים:

הפקה וסטיילינג: הילה בוסקילה, סטיילינג תרפי על פי שיטת ד"ר טלי סטולובי 052-8917822

עוזרת הפקה: תאיר בוסקילה

צילום: אלה בורמן, 050-6291644

איפור: אופיר ערבה-זרקה, 054-7915124

בגדים ומטפחות: ננה, יעל רוזמרין, גילית, שחרית, הודיה לוביץ, זארה, "zoya". מטפחות "פסיפס".

נשים מצולמות: אודליה חדד, הדס לוזון, גלי תורג'מן והדר חדד




50 views0 comments
bottom of page