top of page
  • הילה בוסקילה

והגדת לבתך

כל אחת מאיתנו זכתה לסטייליסטית אישית ומיוחדת. האישה הראשונה שלימדה אותנו איך להתלבש והכתיבה את ראשית מערכת היחסים שלנו עם עולם האופנה: אמא שלנו.

מאחורי כל מגזין נחשב, מעצבת אופנה מצליחה או סטייליסטית יוצאת דופן, עומדת אימא אוהבת. במשך שנים היא זו שבחרה עבורנו בגדים, נעליים ואקססוריז לפי טעמה האישי.

בהמשך, כשבגרנו, התחלנו לגבש סגנון לבוש משלנו, אך להתייעץ איתה תדיר. גם כיום, כנשים בוגרות, אנחנו מושפעות מהקשר האלמותי עם אמא שלנו. המבטים שלה ממשיכים ללוות אותנו גם כשהיא לא נוכחת. שאלות כמו "מה היא הייתה חושבת על הבגד הזה?" או משפטים ישנים דוגמת "ככה את יוצאת מהבית?!" יהדהדו בראשינו גם שנים אחרי עזיבת הקן. לא הכל מילולי, לפעמים הזיכרון החזק ביותר נוגע דווקא למה שלא נאמר, למעשים קטנים המבטאים אהבה וכבוד לעצמי ולגופי.

כשאנחנו זוכות והופכות לאמהות בעצמנו, עלינו לחשוב מה אנחנו רוצות להעביר הלאה לדור הנשי הבא. מלבד אוכל, ספרי לימוד וחינוך טוב, האם נרצה להוריש להן יחס חיובי לגופן? מילים טובות ומגדלות שיעצימו אותן?

שאלי את עצמך, ברגע של כנות, מה את באמת חפצה להעביר לבתך? אילו תכונות? איזו הסתכלות היית רוצה שתהיה לה על הגוף שלה? על עצמה? איזה דיבור פנימי היית מאחלת לה?

כולנו כמובן מאחלות לבנותינו את הטוב ביותר, שלא יחוו כאב, צמצום או ריחוק מגופן. אך רבות מאיתנו לא משכילות להבין שהכל מתחיל בנו, ועכשיו.

אנחנו חייבות להיזהר מאמירות שיפוטיות וקשות כלפי עצמינו, הבנות שלנו שומעות, רואות וסופגות הכל, לטוב ולרע. חברת "dove" ערכה ניסוי מצולם ומרתק שבו אמהות ובנות רואיינו כל אחת בנפרד. היה מדהים לראות כיצד כל אם ובת דיברו באופן שלילי על אותם חלקים בגופן. אין כאן מקריות, כל בת שמעה את אמה מתלוננת פעם אחר פעם על האף שקיבלה, או על הירכיים המעט מלאות, ואימצה את אותה תפיסת הגוף לעצמה.

כל מה שאת רוצה להעניק לבתך- העניקי קודם כל לעצמך. את רוצה שהיא תאהב את עצמה? תהיה שלמה עם המראה החיצוני שלה? תגדל בטבעיות להיות אישה ואמא בעלת מודל בריא ככל האפשר ליופי פנימי וחיצוני? וודאי שאת אוהבת קודם כל את עצמך, שאת מודל ראוי לכל הדברים שאת רוצה שהיא תספוג.

את יכולה להסביר, לדבר, להדגים ולבקש, אבל לבסוף- הפעולה החזקה ביותר, זו שהיא גם תזכור לאורך שנים, תהיה ההתנהלות היום יומית שלך, זו שלא מתבטאת במילים אלא במעשים.





קרדיט: הילה בוסקילה

צילום: כרמל הלימי





70 views0 comments
bottom of page